miercuri, 10 mai 2017

un scop, o menire

Pruncul Isus se naște. Citesc evangheliile și găsesc pe Maria uimită, Iosif face tot ce trebuie, păstorii uimiți și dornici să vadă pe prunc, deranjează oaspeții din cetate și întreabă despre Cel născut de curând. Îl găsesc și ... se închină.

Irod, un rege nebun, află de la magi vestea că există un copil rege. Află că profețiile spun despre un Copil ce se va naște și va fi rege în Israel. Pentru el, Copilul acesta este o amenințare!

Simeon, bătrânul profet, umblă zilnic prin curtea Templului și admiră pruncii din brațele mamelor. La prima vedere, ai spune că-i senil. Dar el caută un Prunc! Și când Acesta apare, el Îl binecuvântă și le spune părinților ce va fi cu acest Prunc. 

Irod, ros de gelozie, dă ordin ca toți copiii până în doi ani să moară. Credea că așa va fi rege pe vecie. 

Iosif, Maria și Isus fug în Egipt! Stau acolo până moare Irod. Pe tron urcă Arhelau, un alt despot. 

Familia își găsește locul în Nazareth, o localitate muntoasă și frumoasă! Iosif se ocupă de tâmplărie, Maria de treburile casei iar Isus își vede de copilărie. Evangheliștii nu ne spun nimic despre perioada copilăriei, un scurt episod însă este descris când are loc pelerinajul anual la Templu și Isus are 12 ani.  Maria și Iosif nu conexează ceea ce știau cu acțiunile Fiului. Dar Isus își știa scopul și menirea pe acest pământ

La 30 de ani, Ioan Botezătorul se întâlnește cu Isus iar Isus Îi cere să Îl boteze. Ce nevoie avea Isus de botez? La botez, cerurile s-au deschis și Dumnezeu Tatăl declară cine este Cel botezat "Tu esti Fiul Meu preaiubit: in Tine Imi gasesc toata placerea Mea!" Poporul avea nevoie să audă cine este El.

Ioan și Andrei, pescari de meserie, aud glasul din cer și merg după Isus. Îl recunosc ca Mesia și vor să Îl urmeze. Andrei îl caută pe Petru și îi spune ce a găsit, îl aduce la Isus, să vadă și el. Erau pescari, știau meserie, dar aveau un dor ce se voia împlinit, o menire care își  căuta împlinirea ...

Citesc Luca și îl găsesc că Petru era acasă, pe Marea Galileei, la pescuit. Își găsise un mentor, un rabbi, dar ... era acasă, la pescuit. Vine Isus și învață oamenii pe malul mării, îi vede pe pescari, rupți de oboseală, spălându-și mrejele și trimite să aruncă mrejele în adânc. Ce urmează? Corăbiile aproape se afundă de mulțimea peștilor! Iar Simon primește numele de Petru și acolo, pe malul mării, printre pești, Îl recunoaște pe Isus ca Domn. 

Acolo, își găsește menirea și împlinirea!

Psalmul 139:13-16 spune:
"13. Tu mi-ai intocmit rinichii, Tu m-ai tesut in pantecele mamei mele: 14. Te laud ca sunt o faptura asa de minunata. Minunate sunt lucrarile Tale, si ce bine vede sufletul meu lucrul acesta!
15. Trupul meu nu era ascuns de Tine, cand am fost facut intr-un loc tainic, tesut in chip ciudat, ca in adancimile pamantului. 16. Cand nu eram decat un plod fara chip, ochii Tai ma vedeau; si in cartea Ta erau scrise toate zilele care-mi erau randuite, mai inainte de a fi fost vreuna din ele."
Am un scop, o menire! De una singură nu o pot descoperi. Dar Cel ce m-a întocmit știe care e scopul și menirea mea. El mă poate ajuta să îmi urmez chemarea! Sa devin cine a intenționat El să fiu!
E comod să mă las dusă de val. Dar e în mine un foc ce mă mistuie. E o chemare ce se vrea ascultată, împlinită!

Niciun comentariu: