miercuri, 6 decembrie 2017

femeia nebună o dărâmă cu înseşi mâinile ei

"1. Femeia înţeleaptă îşi zideşte casa, iar femeia nebună o dărâmă cu înseşi mâinile ei" Proverbe 14:1

Rolul meu de ezer kenegdo şi Proverbe 31 vorbeşte despre eshet chayil, adică o femeie mai valoroasă decât rubinele şi perlele, o luptătoare. 
Versetul acesta din Provebe mă provoacă să văd ce alegeri fac. Ce fel de femeie sunt şi îmi doresc să fiu. Aleg să fiu una înţeleaptă sau una care îşi dărâmă casa cu propriile mâini. Şi nu se referă la dărâmatul fizic al unei case.
Cum îşi poate dărâma o femeie casa? 
Neîmplinindu-şi rolul de ezer kenegdo. 
Fiecare dintre noi avem bagajul nostru de frustrări, neîmpliniri, răni, trădări, nemulţumiri. Le cărăm cu noi în relaţiile pe care le avem, în necazurile şi bucuriile prin care trecem. Ajungem să ţinem la ele ca la ceva sfânt. 
Sunt oameni care parcă au ca singur scop să ne umilească, dispreţuiască, să ne facă să ne simţim cele mai fără însemnătate şi rost. Da. Este adevărat. 
Şi ce fac cu rănile mele?
Ce poveri duc cu mine?
Rolul meu de ezer kenegdo e să fiu protector, salvator. Eu m-aş da pe mâna cuiva plin de răni cangrenate? În nici un caz!
Cea care îşi dărâmă casa este o femeie nebună.
Vreau să zidesc casa mea!


Refuzăm să ne lăsăm vindecaţi pentru că nu am mai şti cum să reacţionăm ca oameni vindecaţi. 
Refuzăm să iertăm pentru că ne-a intrat în sânge să urâm, dispreţuim. 
Refuzăm să lăsăm trecutul să fie trecut pentru că nu credem că mai există vreo şansă de vindecare. 
Refuzăm să credem că Domnul ne poate vindeca deşi în teorie spunem că El poate totul.
Refuzăm să ne iertăm, să ne dăm şanse. 
Refuzăm să iubim pentru că ne simţim neiubiţi.
Refuzăm să fim vulnerabili pentru că e mai safe şi murim încetul cu încetul în acest amar safe.

Sunt oameni care ne-au rănit mai mult decât am putut noi crede că s-ar putea întâmpla. 

Îl las pe Domnul să mă vindece?
Îi dau Lui toată povara mea?

Câtă durere şi neiertare duc în casa mea?
Toate acestea vor dărâma casa mea!

"Nebunul zice în inima lui: "Nu este Dumnezeu!" S-au stricat oamenii, fac fapte urâte; nu este niciunul care sa facă binele." Psalmul 14:1
Deci ... nebun/nebună este acea persoană care-şi zice în inima lui că nu există Dumnezeu, care nu crede ceea ce spune Dumnezeu, care nu vrea să Îl lase pe Dumnezeu să fie Dumnezeu în viaţa lui/ei. 

Vreau să Îl las pe El să fie Dumnezeu!
Vreau să Îl las să mă vindece, să mă ajute să iert, să las trecutul să fie trecut pentru că vreau să zidesc şi nu să dărâm.

Un comentariu:

45645646546565 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.